keskiviikko 3. joulukuuta 2008

Hammaslääkärin vaarallinen elämä

Viime viikolla kävin hammaslääkärillä ja tällä viikolla hammashygienistillä. Hammaslääkäri on tuttu ja tietää puuduttaa rankalla kädellä ja hammashygienistin käsiin ei onneksi joudu usein.

Minulla on suhteellisen paha hammaslääkäripelko. En jätä käymättä, mutta olen kauhuissani koko käynnin ajan. Lapsuudessani kouluhammashuolto hoiti kyllä lasten hampaita, mutta kivunlievitykseksi ei riitä kiva kiiltokuva, jonka saa jos istuu hiljaa paikallaan. Ennenwanhaan ei lasten kipua otettu vakavasti.

Tähän mennessä olen purrut yhtä hammaslääkäriä ja lyönyt toista. Ja ihan vasta aikuisena, sillä lapsena olin toki kiltti ja tein mitä käskettiin. Koska minulla riittää tuota kokoa, niin lääkärin sormille tai nenälle olisi voinut käydä pahasti.

Turvallista työaikaa hammaslääkäreille... En ole ainoa pelkopotilas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti